Katarzyna Kucia-Kuśmierska
Ukończyła studia komparatystyczne na Wydziale Polonistyki UJ oraz studia muzyczne w klasie śpiewu solowego dr Ewy Wolak na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Interesuje się problematyką szeroko rozumianych związków muzyki z literaturą. Obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską zatytułowaną „Kenosis. Simone Weil i Kaija Saariaho”, napisaną pod kierunkiem prof. dr hab. Andrzeja Hejmeja. Obecnie studiuje flet poprzeczny w zakresie muzyki jazzowej w klasie dr Leszka Wiśniowskiego w krakowskiej Akademii Muzycznej.
Najważniejsze publikacje:
Teologia na granicy słowa, muzyki i obrazu. Przypadek opery „Saint-François d'Assise” Oliviera Messiaena, „Rocznik Komparatystyczny” 7 (2016), red. M. Skwara, s. 177–197.
Figura kenozy w literaturze i muzyce. Przypadek oratorium „La Passion de Simone” Kaiji Saariaho, „Rocznik Komparatystyczny” 8 (2017), red. M. Skwara, s. 231–261.
Kierkegaard słucha „Don Giovanniego" Mozarta. Muzyka a inne media, „Konteksty Kultury” 2013, nr 10 B, s. 326–336.
Paradoksy literacko-muzyczne. Simone Weil i Kaija Saariaho, „Czytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze” 2021, nr 10, s. 69–9